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Document Details :

Title: The Attitude of Modern Scholarship to the Views of Medieval Jewish Exegetes on the Question of the Authorship of the Biblical Books
Author(s): VIEZEL, Eran
Journal: Revue des Études Juives
Volume: 178    Issue: 1-2   Date: janvier-juin 2019   
Pages: 79-99
DOI: 10.2143/REJ.178.1.3286068

Abstract :
Many scholars take a great interest in the views of medieval commentators regarding the authorship of the Biblical books, including the way in which they were compiled and the writers’ identities. While they frequently stress the affinities medieval commentators exhibit with their modern critical counterparts, they also tend to overemphasize the innovative exegesis of the former, thus misrepresenting their opinions. For what reason do the views of the medieval Bible commentators on the question of the Bible’s authorship attract so much attention in modern scholarship? Why are modern academic studies on the subject, for all their qualities, filled with substantial methodological mistakes? And finally, how is the positive attitude of modern scholars towards every bit of original 'critical' thought on the part of medieval exegesis to be explained? All of these questions will be addressed in this paper.



Les chercheurs modernes affichent un grand intérêt pour les positions des commentateurs médiévaux concernant l’attribution des livres bibliques, leur compilation et l’identité de leurs auteurs. En soulignant abondamment les affinités existant entre les commentateurs médiévaux et l’exégèse historico-critique moderne, ils tendent à exagérer le caractère novateur de ces interprétations médiévales et en donnent conséquemment une image faussée. Pour quelle raison les positions des commentateurs médiévaux à propos de l’attribution des livres bibliques font-elles l’objet d’une telle attention dans la recherche moderne? Pourquoi les études universitaires consacrées au sujet, pourtant de grande qualité, sont-elles entachées par d’importantes erreurs méthodologiques? Enfin, comment expliquer le regard positif que les chercheurs modernes portent sur la moindre pensée «critique» originale qu’ils trouvent dans l’exégèse médiévale? Cet article se propose de répondre à ces questions.

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