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Document Details :

Title: An Historical Sketch of Principal Developments in the Canon Law on Temporal Goods
Author(s): SZUROMI, Szabolcs Anzelm
Journal: Studia Canonica
Volume: 50    Issue: 2   Date: 2016   
Pages: 531-544
DOI: 10.2143/STC.50.2.3183453

Abstract :
Ecclesiastical property can be defined as those secular goods — either corporeal or non-corporeal — which belong either to the Church universal, the Apostolic See, or to other juridical person in the Church. According to St. Augustine, the Church cannot not carry out the care of numerous poor people entrusted to her or provide for their legal defense and legal service without financial support. This disciplinary tradition is the one which up to this day — with some modifications because of the changes which occurred in the Church’s social environment — determines the classification of ecclesiastical goods in the universal Church. The donations of the faithful are indispensable for divine worship, for the service of the clergy, and for the free exercise of the everyday activity and mission of the Church. Numerous normative sources from the different periods of Church history unequivocally underline that the purpose of ecclesiastical property is to secure the Church’s independent and sacred ministry for the salvation of souls.



Les biens ecclésiastiques peuvent être définis comme les biens séculiers — soit corporel ou non-corporels — qui appartiennent soit à l’Église universelle, le Siège Apostolique, soit à une autre personne juridique dans l’Église. Selon saint Augustin, l’Église ne peut pas effectuer la prise en charge de nombreuses personnes pauvres qui lui sont confiées ni assurer leur défense et leur service juridiques sans soutien financier. Cette tradition disciplinaire valide de nos jours — avec quelques modifications en raison des changements intervenus dans l’environnement social de l’Église — détermine la classification des biens ecclésiastiques dans l’Église universelle. Les dons des fidèles sont indispensables pour le culte divin, le service du clergé et le libre exercice de l’activité quotidienne et de la mission de l’Église. De nombreuses sources normatives, provenant des différentes périodes de l’histoire de l’Église, soulignent sans équivoque que le but de la propriété ecclésiastique est l’indépendance de l’Église ainsi que le sacré ministère en vue du salut des âmes.

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