PEETERS ONLINE JOURNALS
Peeters Online Bibliographies
Peeters Publishers
this issue
  previous article in this issuenext article in this issue  

Document Details :

Title: De leraren economie en ethiek
Subtitle: Resultaten van een enquête
Author(s): BOUCKAERT, L. , TRUYENS, M.
Journal: Ethische Perspectieven
Volume: 5    Issue: 2   Date: Juni 1995   
Pages: 78-81
DOI: 10.2143/EPN.5.2.562957

Abstract :
In voorbereiding op de studiedag 'Ethiek: opdracht voor het economie-onderwijs?' werd een beperkte enquête voorgelegd aan leerkrachten economie. De bedoeling was te peilen naar een antwoord op drie vragen: (1) Vinden de leerkrachten dat de interesse voor ethiek in de samenleving, in de school en in de eigen lespraktijk toeneemt, afneemt of overanderd blijft? (2) Welke factoren remmen of stimuleren de aandacht voor de ethiek in het economie-onderwijs op secundair niveau? (3) Wat zijn bij voorkeur interessante lesthema's voor een ethische inbreng?

download article




34.229.24.100.