this issue
previous article in this issuenext article in this issue

Document Details :

Title: Zappers in de politiek?
Subtitle: De invloed van de media op verkiezingscampagnes
Author(s): NORRIS, Pippa
Journal: Ethische Perspectieven
Volume: 12    Issue: 2   Date: juni 2002   
Pages: 86-102
DOI: 10.2143/EPN.12.2.504139

Abstract :
In brede kringen heerst er grote bezorgdheid dat de aard zelf van de massa-democratie in de meeste postindustriële maatschappijen in de loop van de laatste jaren van de twintigste eeuw grondig veranderd is – en het gaat daarbij niet om een verandering ten goede. De klassieke argumenten die telkens opnieuw als bewijs aangehaald worden zijn bekend. Elke dag opnieuw kom je ze tegen, in een simplistische of in een meer gesofisteerde versie, in de pers, her en der in politieke toespraken, en in academische publicaties. Soms nemen de gebruikte argumenten de vorm aan van een strikt empirische bewijsvoering, maar vaak ook vind je een sterk normatieve ondertoon in de meer populaire verklaringen. Intellectueel wortelen deze argumenten in de klassieke werken uit de sociologie van de late jaren vijftig en midden de jaren zestig.

Download article