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Document Details :

Title: The Sites of Mordot Arnona and Armon HaNatziv on the Southern Outskirts of Jerusalem
Subtitle: An Alternative Archaeological and Historical Interpretation
Author(s): FINKELSTEIN, Israel
Journal: Revue Biblique
Volume: 130    Issue: 2   Date: 2023   
Pages: 225-242
DOI: 10.2143/RBI.130.2.3291662

Abstract :
Remains of two monumental structures have recently been unearthed on the ridge of the British Mandatory Government House on the southern outskirts of Jerusalem – Mordot Arnona and Armon HaNatziv. Here I suggest my interpretation of the nature and date of the sites – different from the ones given by the excavators. In the case of Mordot Arnona, I propose a contrasting order of construction periods and in the case of Armon HaNatziv a divergent location for the original building and an alternative interpretation for the circumstances of its demise. I suggest that the two buildings were constructed in the first half of the 7th century BCE, the days of King Manasseh, and that they were dismantled and buried in the late 7th century, possibly in relation to actions taken by King Josiah (2 Kings 23). I also propose a somewhat similar history for Ramat Rahel.



Les vestiges de deux structures monumentales ont récemment été mis au jour sur la crête de la résidence du gouvernement britannique mandataire, dans la banlieue sud de Jérusalem – Mordot Arnona et Armon HaNatziv. Je propose ici mon interprétation de la nature et de la date des sites – différente de celles données par les fouilleurs. Dans le cas de Mordot Arnona, je propose un ordre contrasté des périodes de construction et dans le cas d’Armon HaNatziv, un emplacement divergent pour le bâtiment d’origine et une interprétation alternative des circonstances de sa disparition. Je suggère que les deux bâtiments ont été construits dans la première moitié du VIIe siècle avant notre ère, à l’époque du roi Manassé, et qu’ils ont été démantelés et enterrés à la fin du VIIe siècle, peut-être en relation avec les mesures prises par le roi Josias (2 Rois 23). Je propose également une histoire quelque peu similaire pour Ramat Rahel.

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