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Document Details :

Title: A Mindfulness Approach to Educating Preservice School Counsellors about Spirituality
Author(s): CLEVELAND, Richard E. , SINK, Christopher A.
Journal: Counseling et spiritualité / Counselling and Spirituality
Volume: 32    Issue: 2   Date: 2013   
Pages: 59-77
DOI: 10.2143/CS.32.2.3017317

Abstract :
Despite the growing demand to address the spiritual issues of K-12 students, many school counsellor preparation programs fail to provide adequate education in this domain. A mindfulness approach is proposed as a largely non-threatening and non-controversial way to introduce spirituality-related topics to preservice public school counsellors and to elementary and secondary students. After defining spirituality within a constructivist framework, the theoretical and empirical underpinnings of mindfulness as well as various programmatic (e.g., curricular and supervisorial changes) and practice-based (e.g., counselling interventions and techniques) recommendations for incorporating spirituality into the preservice counsellor education are presented.



En dépit de la demande croissante pour aborder les enjeux spirituels des élèves de la maternelle au secondaire, de nombreux programmes de préparation pour les conseillers scolaires ne parviennent pas à fournir une formation adéquate dans ce domaine. Une approche de la pleine conscience est proposée comme un moyen rassurant et non-controversé pour introduire des sujets liés à la spiritualité aux conseillers des écoles publiques et aux élèves du primaire et du secondaire. Après avoir défini la spiritualité dans un cadre constructiviste, les auteurs présentent les fondements théoriques et empiriques de la pleine conscience, ainsi que divers programmes (par exemple les changements des programmes scolaires et de la supervision) et les recommandations basées sur la pratique (par exemple, les interventions et les techniques du counseling) pour intégrer la spiritualité dans la formation continue des conseillers.

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