previous article in this issue | next article in this issue |
Preview first page |
Document Details : Title: Seeing the Light trough the Trees Subtitle: How Treebanks can Advance the Education of Classical Languages Author(s): VAN HAL, Toon , KEERSMAEKERS, Alek Journal: Les Études Classiques Volume: 89 Issue: 1-4 Date: 2021 Pages: 349-372 DOI: 10.2143/LEC.89.1.3290433 Abstract : This contribution explores the possibilities of using treebanks in learning and teaching classical languages. After a brief introduction of what treebanks are, the paper surveys applications in the areas of grammar, vocabulary, intensive courses, and reading environment, with particular attention paid to the KU Leuven-based Pedalion initiative. Cette contribution explore les possibilités d’utilisation des treebanks dans l’apprentissage et l’enseignement des langues classiques. Après une brève introduction sur ce que sont les treebanks, l’article passe en revue les applications dans les domaines de la grammaire, du vocabulaire, des cours intensifs et de l’environnement de lecture, en accordant une attention particulière à l’initiative Pedalion (KU Leuven). |
|