this issue
previous article in this issuenext article in this issue

Preview first page
Document Details :

Title: Seeing the Light trough the Trees
Subtitle: How Treebanks can Advance the Education of Classical Languages
Author(s): VAN HAL, Toon , KEERSMAEKERS, Alek
Journal: Les Études Classiques
Volume: 89    Issue: 1-4   Date: 2021   
Pages: 349-372
DOI: 10.2143/LEC.89.1.3290433

Abstract :
This contribution explores the possibilities of using treebanks in learning and teaching classical languages. After a brief introduction of what treebanks are, the paper surveys applications in the areas of grammar, vocabulary, intensive courses, and reading environment, with particular attention paid to the KU Leuven-based Pedalion initiative.



Cette contribution explore les possibilités d’utilisation des treebanks dans l’apprentissage et l’enseignement des langues classiques. Après une brève introduction sur ce que sont les treebanks, l’article passe en revue les applications dans les domaines de la grammaire, du vocabulaire, des cours intensifs et de l’envi­ronnement de lecture, en accordant une attention particulière à l’initiative Pedalion (KU Leuven).

Download article